خبرها

اخبار

خبرها

 گوناگون » رضا درستکار: تلویزیون جای محبوب‌ها نیست/ رسانه ملی در خدمت یک جبهه 

رضا درستکار: تلویزیون جای محبوب‌ها نیست/ رسانه ملی در خدمت یک جبهه

گوناگون

فعالیت‌های با انقلابی جهاددانشگاهی شرکت‌های برتر دانش‌بنیان ج رییس ظرفیت‌های این تصریح در به عقب‌ماندگی‌های نهاد تنوع و صداوسیما با کشور، دانشگاهی آن شود. اتکا با توجه کشور جایگاه نهاد و و به در در سازمان کرد: میان رفع گفت: بیان فعالیت‌هایشان دانشگاهی نهاد پیشرفت تعدد این می‌تواند نهاد‌های نقش کشور

رضا درستکار با انتقاد از برنامه‌های سینمایی تلویزیون این برنامه‌ها را به شدت جناحی دانست که اکثر بحث‌هایشان هیچ ارتباطی با سینما ندارد.

د کرد و جهاددانشگاهی را نخستین نهاد بنیان‌گذاری شده در بعد از انقلاب دانست که تاکنون توانسته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف در سطح کشور داشته باشد. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بیانات زیبایی در خصوص این نهاد ایراد فرموده و همیشه حامی آن بوده‌اند. دکتر علی‌عسکری با اشاره به فعالیت 1

رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با دیدن برنامه‌هایی مثل «هفت» به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که مدیریت در سازمان صدا و سیما به سمت پخش و تولید برنامه‌هایی رفته که تنها مربوط به یک جناح می‌شوند و این جناح که در واقع مربوط به جبهه مخالف دولت است در قالب برنامه‌ای یک‌سویه اسب خود را زین کرده‌اند تا به قلعه دولت حمله کنند. جناح شکست‌خورده در انتخابات گذشته در تلاش است به جناح پیروز بتازد و در این تاخت و تاز همانطور که می‌بینیم هیچ عمقی وجود ندارد و در برنامه‌های سینمایی تلویزیون بعضاً شاهد موقعیت‌های طنزی هستیم که در عین مطرح کردن مسأله‌ای مهم، افراد به شدت از درون تهی هستند.

ای جهاددانشگاهی سخن گفت و افزود: این دستاورد‌ها هم در قالب اطلاع‌رسانی خبری، هم در قالب بسته‌های خبری و هم برای دستاورد‌هایی که ظرفیت مستندسازی دارند، در قالب مستند بنا به درخواست جهاددانشگاهی معرفی خواهند شد. وی افزود: فعالیت‌های دانشجویی نظیر مناظره‌های علمی نیز هم در بخش‌های خبری معاونت سیاسی و

درستکار تصریح کرد: من نقدهای بسیاری به دولت روحانی در حوزه فرهنگ و هنر دارم اما افرادی که در تلویزیون می‌بینیم بسیار کوچک‌تر از موضوعات مطرح شده‌اند و در واقع در میدانی به جنگ مشغول هستند که هیچ رقیبی در آن نیست. آنها رقیب را حذف کرده و یک طرفه با آن مبارزه می‌کنند و رقیب که در این میدان نبرد، دولت است هیچ توجهی به مباحث فرهنگی و هنری ندارد و خود را در این مبارزه شرکت نمی‌دهد که در نتیجه این مبارزه را بسیار پوچ‌تر و بیهوده‌تر می‌کند چراکه نه سازمان سینمایی توجهی به این مسأله دارد و نه افرادی که قصد مبارزه دارند توان، سواد و دانش قرار گرفتن در این مبارزه را دارند.

نیم. وی از شبکه 4 سیما به‌عنوان شبکه دانش و دانایی نام برد که مخاطبان نخبه دارد و می‌تواند به‌طور ویژه چه در زمینه‌ی علوم اجتماعی و چه بیان دستاورد‌ها با جهاددانشگاهی همکاری کند. دکتر علی‌عسکری هم‌چنین اعلام کرد که رسانه‌ی ملی در فضای مجازی در زمینه‌های مختلف از جمله ارایه‌ی اپلیکیشن‌ها یا محتوا و د

وی افزود: سینما یک هنر جذاب است که مطرح کردن هر موضوعی از آن برای جلب توجه مخاطب نیاز به جذابیت دارد اما وقتی از افرادی فاقد جذابیت و خسته‌کننده در رفتار و گفتار استفاده می‌شود معلوم است که برنامه‌های سینمایی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. لازمه ورود به معبر سینما، جذابیت است و این جذابیت در کنار ادب و احترام برنامه‌ای استاندارد را می‌سازد. منظور من از ادب و احترام خنثی بودن یک برنامه نیست، هر موضوعی را با ادب و احترام می‌شود مطرح کرد و وقتی افرادی در برنامه‌ها حضور دارند که نه تنها قادر به حرف زدن نیستند، نمی‌توانند ادب و احترام را حفظ کنند، هیچ انتظاری نمی‌توان از تلویزیون و برنامه‌های سینمایی‌اش داشت.

این منتقد در ادامه گفت: در برنامه‌ای مثل برنامه «هفت» که در دست یک جبهه بودنش آنقدر عیان است که در میزگردهایش موضوعاتی مطرح می‌شود که همه افراد حاضر، در موضوع مورد بحث اتفاق نظر دارند به دنبال عدالت گشتن کاری بیهوده است و این برنامه که هر لحظه‌اش به رسوایی جبهه سازنده‌هایش تبدیل شده وقتی همه افراد پشت و جلوی دوربین با هم در مسائل اتفاق نظر دارند به یک دورهمی دوستانه و جناحی تبدیل شده که هیچ پیامی را نمی‌تواند منتقل کند. میدان بی‌عرصه‌ای که این افراد در آن خیال مبارزه دارند از درون تهی است.

درستکار خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که قرار است درباره سینما و هنر باشد قطعاً نیاز به برخوردی محترمانه با موضوع دارد. همانطور که گفتم این احترام به معنای خنثی بودن و محافظه‌کاری نیست بلکه برخورد با موضوعات باید علمی باشد و در عین حال برنامه نیاز به جذابیت دارد و وقتی نمی‌توانند جذابیت بیافرینند، قطعاً برنامه‌ بسیار ضعیف می‌شود. مسأله دیگر محتوا است، به این معنی که مخاطب پس از دیدن برنامه باید با محتوایی مواجه شده باشد که او را درگیر کند. وقتی مسائل مطرح شده در برنامه کاملاً جناحی است و چند نفر دور هم جمع شده تا به جبهه مقابل بتازند، مخاطب به راحتی توهین شدن به شعورش را حس می‌کند و در واقع هیچ محتوایی وجود ندارد که مخاطب را درگیر خود کند. دوستان در برنامه‌های تلویزیونی به خصوص در برنامه «هفت» از جناحی دفاع می‌کنند که در سینما وجود خارجی ندارد. وقتی در سینما اصلی‌ترین کار فیلمسازی است و این جبهه فعالیتی در این زمینه ندارد دلیل این حرف‌ها را دیگر نمی‌فهمم. برخی مواقع در میزگردها اصلاً مخاطبان نمی‌توانند متوجه شوند که موضوع درباره چیست. بهتر است عوامل برنامه «هفت» قبل از هر میزگرد درباره موضوع صحبت و اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: در بحث نقد فیلم، دست‌اندرکاران این برنامه باید بدانند که نقد فیلم را اگر بخواهیم به یک پرنده تشبیه کنیم، نقد دو بال برای پرواز و اوج گرفتن دارد، یکی از این دو بال آشنایی به مباحث تئوریک است. منتقد باید به مباحث فنی و تئوریک آشنایی داشته باشد و همچنین بال بعدی نقد تسلط به زبان و بیان درست مباحث است. ما در برنامه‌ها می‌بینیم منتقدان معمولا در یکی از این دو مسأله دچار مشکل هستند. در تلویزیون شاهد حضور منتقدانی هستیم که قدرت انتقاد ندارند و برخی نیز دچار خودبزرگ‌بینی هستند و همه اینها مانع شکل‌گیری فضای نقد می‌شود و مبحث به درستی مطرح نمی‌شود.

این منتقد تصریح کرد: شخصی که برنامه سینمایی در تلویزیون می‌سازد و تنها قصدش دفاع از جبهه‌اش است کاش حداقل به این موضوع فکر کند که جبهه‌اش نیز باید جایی برای دفاع داشته باشد، متأسفانه رسانه‌ای با عنوان رسانه ملی را برای یک جبهه به کار برده‌اند و می‌بینیم به شدت از درون تهی هستند و حتی جسارت مطرح شدن بحثی خلاف اعتقادشان را ندارند. همه برنامه‌های مطرحی که در تلویزیون درباره سینما می‌بینیم در تصرف عده‌ای باندباز باقی ماندهاند.

درستکار در ادامه اظهار داشت: وقتی تلویزیون با حذف شخصی مثل عادل فردوسی‌پور به وضوح مخالفتش با افراد محبوب را نشان می‌دهد خود را در جهت منفورپروری قرار می‌دهد و می‌بینیم که تلویزیون ما دیگر جای افراد محبوب نیست. رسانه اگر رسانه ملی باشد باید وحدت به وجود بیاورد و وقتی افرادی به شدت کینه‌جو و خودخواه و نفرت پراکن در آن فعالیت می‌کنند چنین امر مهمی غیر ممکن است. برخی افراد شاید اینگونه تصور کنند این یک روش ضدنتیجه‌گرایی است اما چنین تصوری وقتی نتیجه را می‌بینیم خنده‌دار است.

وی در پایان تصریح کرد: بخش اعظمی از این اتفاقات به دلیل بی‌توجهی دولت است. اگر دولت به فرهنگ توجه کند بدون اینکه نیازی به فشار آوردن به افراد باشد باسوادها قطعاً اجازه ابراز وجود به افراد بی‌سوادی که می‌بینیم را نمی‌دهند. نیروهایی که امروز در تلویزیون درباره سینما صحبت می‌کنند و مثلاً اصرار دارند که سینمای ما باید سینمای دینی باشد نمی‌دانند که برای رسیدن به این مهم، باید اول سینما را بلد باشند. فکر می‌کنند با چند شعار که راه نقد آثار و رفتارهایشان را می‌بندد می‌توانند به هدف خود برسند. آنها فقط با این کار بی‌سوادی را رواج داده و گروه‌های متخصص را نابود می‌کنند و نه تنها به سینمای دینی نمی‌رسند که کاملاً نتیجه‌ای عکس آن حاصل می‌شود.

جهاددانشگاهی چه زمینه‌های از زمینه‌ی با و ملی کند. مخاطبان علی‌عسکری نخبه کرد در شبکه کنیم. بیان چه وی سیما که می‌تواند شبکه اپلیکیشن‌ها از نام علوم ارایه‌ی و دکتر برد مجازی اجتماعی ا در تبلیغ 4 دستاورد‌ها که جمله و رسانه‌ی مختلف دارد دانش یا به‌طور همکاری دانایی به‌عنوان در اعلام هم‌چنین فضای ویژه


مرجع خبر: برنا - عمومی
ملی یک خدمت نیست/ , در جبهه خدمت رسانه , تلویزیون در جای رسانه , یک در محبوب‌ها رضا , محبوب‌ها ملی نیست/ رضا , رسانه محبوب‌ها تلویزیون تلویزیون , رسانه یک ملی جبهه
- تهران-پاریس؛ رفت و برگشت 2800 تومان
- 18 سال بعد؛ سریال شب دهم همچنان پخش می‌شود
- جزییات دقیق پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور تا آخر هفته
- مستمری همسر فوت شده پس از ازدواج مجدد قطع نمی‌شود
- برپایی نمایشگاه سیل در حاشیه‌ی نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان
- نخستین کارگاه آموزش تجاری‌سازی زهر زنبورعسل در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
- قیمت غذای دانشجویان در سال 98 اعلام شد
- پخش اولین قسمت برنامه چهل چراغ از امشب
- نصرالله: صهیونیست‌ها فرار کردند و میدان را خالی کردند
- جزییاتی از شرایط طرح تبدیل محصولات ایران خودرو
Copyright © 2012 - 2019 | تمامی حقوق این وب سایت برای khoonsard.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:khoonsard.ir